Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

Τα υδροπλάνα ανοίγουν ξανά τα... φτερά τους

Σημαντικές αλλαγές, που στόχο έχουν την απλοποίηση των διαδικασιών για την αδειοδότηση και λειτουργία των υδροπλάνων, περιλαμβάνει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών για τα υδροπλάνα που αναμένεται να κατατεθεί το προσεχές διάστημα στη Βουλή.

Στην ουσία, διευθετούνται ζητήματα που παραμένουν σε εκκρεμότητα εδώ και περίπου 9 χρόνια, όταν δραστηριοποιήθηκε - το 2004 - η πρώτη εταιρεία υδροπλάνων στη χώρα μας, η Air Sea Lines, για να αποχωρήσει το 2009 λόγω της παροιμιώδους ελληνικής γραφειοκρατίας αλλά και της απουσίας πολιτικής βούλησης.

Οι αλλαγές προέκυψαν μετά τη δημόσια διαβούλευση που ακολούθησε την παρουσίαση των αρχικών ρυθμίσεων και, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι επτά. Συγκεκριμένα:
1. Η άδεια για τη λειτουργία υδατοδρομίου θα είναι αόριστης διάρκειας και όχι δέκα χρόνων, όπως αρχικά προβλεπόταν.

2. Θα επιτρέπεται η λειτουργία υδατοδρομίου σε θαλάσσια περιοχή που εντάσσεται εντός του δικτύου περιοχών Natura 2000, αφού κρίθηκε ότι τα μετρήσιμα ποσοστά θορύβου και άλλων περιβαλλοντικών οχλήσεων είναι από τα πιο χαμηλά στις μεταφορές.

3. Την ευθύνη προσθαλάσσωσης εκτός υδατοδρομίων σε περιοχές που εξυπηρετούν έκτακτες πτήσεις διατηρεί ο πιλότος. Απαλείφεται ο όρος που προέβλεπε ότι τα υδάτινα πεδία θα πρέπει να βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 300 μέτρων από την ακτογραμμή.

4. Μειώνεται ο αριθμός των μελών της Επιτροπής Λειτουργίας Υδατοδρομίων από 8 σε 4 (2 από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, 1 από το Λιμενικό και 1 από την Αστυνομία).

5. Τίθενται ξανά σε ισχύ παλαιότερες διατάξεις, που αφορούν σε θέματα πυρόσβεσης και τα οποία προέβλεπαν την ύπαρξη έξι κινητών στοιχείων πυρόσβεσης.

6. Ανατίθεται η ασφάλεια των υδατοδρομίων στον φορέα λειτουργίας τους.

7. Οι έλεγχοι ασφαλείας επιβατών και αποσκευών θα διενεργούνται από εξειδικευμένες εταιρείες ή από τον ίδιο τον φορέα λειτουργίας του υδατοδρομίου κατόπιν εκπαίδευσης και πιστοποίησης από την ΥΠΑ.

Επενδυτικό ενδιαφέρον από Καναδά και Ντουμπάι
Η λειτουργία υδατοδρομίων στη χώρα μας εξακολουθεί και συγκεντρώνει το επενδυτικό ενδιαφέρον των Καναδών, καθώς επίσης και εταιρειών από το Ντουμπάι και τις Μαλβίδες, ωστόσο, οι όποιες επενδύσεις, όπως εξηγούν εκπρόσωποι του τουριστικού κλάδου, θα προχωρήσουν εφόσον αποσαφηνιστεί πλήρως το θεσμικό πλαίσιο.

Στην Ελλάδα σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 2.000 νησιά και το 99,9% από αυτά μπορεί να εξυπηρετηθεί μόνο από υδροπλάνα και ελικόπτερα σχολιάζει στο «Κ» o κ. Α. Κουτσουδάκης, μέλος του ΔΣ ΑΟΡΑ Ελλάς, τέως διευθυντής ΥΠΑ, λέγοντας ότι «ανάμεσα στα δύο αυτά μέσα, το υδροπλάνο είναι σημαντικά φθηνότερο τόσο ως κόστος αγοράς όσο και ως κόστος λειτουργίας».

Παράλληλα, ο κ. Κουτσουδάκης υποστηρίζει ότι η εμφάνιση των υδροπλάνων θα σπάσει την απομόνωση των μικρών νησιών και θα γίνουν ξανά κατοικήσιμα. «Αν δει κάποιος τον χάρτη, θα διαπιστώσει ότι το 80% του σημερινού πληθυσμού των νησιών θα βρεθεί σε απόσταση μικρότερη των 30 λεπτών πτήσης από ένα μεγάλο αστικό κέντρο.

Ο χρόνος που απαιτείται για να διακομιστεί κάποιος ασθενής σε ένα νοσοκομείο, θα πλησιάσει και θα γίνει παρόμοιος με τον χρόνο που απαιτείται για τη διακομιδή ενός κατοίκου της Αθήνας, με ασθενοφόρο αυτοκίνητο, μέσα από το κυκλοφοριακό χάος των Αθηνών». Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρει τη γραμμή υδροπλάνων από την Κέρκυρα στους Παξούς, που σήμερα έχει κλείσει, όπου με πτήση περίπου 20 λεπτών, υπήρχαν κάτοικοι των Παξών που πήγαιναν το πρωί στην Κέρκυρα για δουλειά ή ακόμη για αγορές και επέστρεφαν νωρίς το απόγευμα στο σπίτι τους.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκη Παπανικολάου
npapanik@kerdos.gr

Πηγή: Κέρδος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου