Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

Εκπτώσεις τέσσερις φορές το χρόνο

Αλλαγές προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης με στόχο την προστασία του καταναλωτή και τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων
Τη δυνατότητα η αγορά να πραγματοποιεί τέσσερις φορές εκπτώσεις μέσα σε ένα χρόνο προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης μέσα από τον πρώτο κύκλο θεσμικών παρεμβάσεων που παρουσίασε ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Θανάσης Σκορδάς με στόχο την προστασία του καταναλωτή, τη διευκόλυνση της λειτουργίας των επιχειρήσεων με την άρση εμποδίων και γραφειοκρατικών παρεμβάσεων και τη συγκράτηση των τιμών.

«Ολοκληρώνεται ένας κύκλος θεσμικών παρεμβάσεων στη λειτουργία της αγοράς, με άρση κανονιστικών εμποδίων και τολμηρές κινήσεις για την τόνωση του ανταγωνισμού και την αύξηση της επιχειρηματικότητας. Πρόκειται για παρεμβάσεις που και την αγορά εξυγιαίνουν, και τον καταναλωτή προστατεύουν, αλλά και στην αποκλιμάκωση των τιμών συντελούν. Η προσπάθειά μας συνεχίζεται αμείωτη και αναμένουμε αυξημένο αίσθημα ευθύνης και ανταπόκριση από όλους τους παράγοντες της αγοράς» τόνισε ο κ. Σκορδάς.

Στις πρωτοβουλίες αυτές περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι αλλαγές στους κανόνες Διακίνησης / Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ), στον Αγορανομικό Κώδικα καθώς και μια σειρά συγκεκριμένων παρεμβάσεων με στόχο τη μείωση των τιμών και την απλοποίηση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Πιο συγκεκριμένα:

Το νέο θεσμικό πλαίσιο για τη διακίνηση προϊόντων και υπηρεσιών και τη λειτουργία καταστημάτων τροφίμων προβλέπει:
1.Δυνατότητα μη καταβολής του αντιτίμου εάν δεν έχει προσκομιστεί το νόμιμο παραστατικό.
2.ΦΠΑ – Ο καταναλωτής είναι σε θέση να γνωρίζει την τιμή προ και μετά ΦΠΑ η οποία θα αναγράφεται στις πινακίδες βιομηχανικών προϊόντων σε καταστήματα.
3.Απαίτηση σύμφωνης γνώμης του καταναλωτή μετά την εκτίμηση κόστους της παρεχόμενης υπηρεσίας.
4.Μειωμένα βάρη υλικών συσκευασίας.
5.Προστασία από την εξαπάτηση στην αγορά καυσίμων.
Το νέο θεσμικό πλαίσιο για τη διακίνηση προϊόντων και υπηρεσιών και τη λειτουργία καταστημάτων τροφίμων πετυχαίνει στην αγορά:
1.Ασφάλεια δικαίου.
2.Μείωση διοικητικού βάρους.
3.Άρση περιορισμών και αδικαιολόγητων υποχρεώσεων.
4.Αίρονται απαγορεύσεις σχετικές με περιορισμός της χύμα πώλησης ελαίων, των νωπών οπωρολαχανικών επί προμήθεια, των χύμα πώλησης χυμών, τοματοπολτού και της κατοχής σκόνης γάλακτος.

Β. Νέες θεσμικές παρεμβάσεις
1.Βρεφικό γάλα: η ρύθμιση για την απελευθέρωση της διακίνησης από τα σούπερ – μάρκετ επανεισάγεται με τρόπο που δεν θα προσκρούει στην απόφαση του ΣτΕ. Υπενθυμίζεται ότι κατά την περίοδο που ίσχυσε η απελευθέρωση, οι τιμές μειώθηκαν κατά 20 %.
2.Ίδρυση επιχειρήσεων: δίνεται δεύτερη ευκαιρία στους επιχειρηματίες με οφειλές προς ασφαλιστικά ταμεία μέχρις ενός ορισμένου ορίου, να επαναδραστηριοποιηθούν στην αγορά.
3.Απλοποίηση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, με παρεμβάσεις στη νομοθεσία για το ΓΕΜΗ, την Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρία και τη θέσπιση πρότυπων καταστατικών επιχειρήσεων.
4.Δίνεται η δυνατότητα αδειοδότησης επιχειρήσεων από τα επιμελητήρια.
5.Προτείνονται αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο για τις εκπτώσεις με τη θέσπιση τεσσάρων περιόδων εκπτώσεων το χρόνο.

Γ. Αγορανομικός Κώδικας: καταργούνται απηρχειωμένες διατάξεις, ενοποιείται το νομικό πλαίσιο για τις εκπτώσεις και τις προσφορές, κ.α.
Πηγή: UNITED REPORTERS

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου