Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012

Απώλειες έως και 800 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο από το λαθρεμπόριο καυσίμων

Σύμφωνα με μελέτη του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ
Οι απώλειες σε φορολογικά έσοδα για το ελληνικό κράτος από το λαθρεμπόριο καυσίμων κυμαίνονται από 300 έως 500 εκατομμύρια ευρώ ετησίως σύμφωνα με τις πλέον μετριοπαθείς εκτιμήσεις, ενώ το ποσό αυτό μπορεί σήμερα να ανέρχεται στα 800 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τη μελέτη του καθηγητή του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ Δημήτρη Μάρδα για λογαριασμό του ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ και της ΠΟΠΕΚ.

Η μελέτη θα παρουσιασθεί αναλυτικά την ερχόμενη Πέμπτη.

Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΓΣΕΒΕΕ, το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της Συνομοσπονδίας, σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), αποφάσισε τη σύνταξη μιας αρχικής μελέτης με σκοπό την παρουσίαση προτάσεων πολιτικής για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου και της νοθείας στην αγορά των καυσίμων.

Η μελέτη αυτή ανατέθηκε στα μέσα του περασμένου Αυγούστου στον καθηγητή Δημήτρη Μάρδα, η ομάδα του οποίου επεδίωξε, στο περιορισμένο χρονικό διάστημα που διέθετε, να συγκεντρώσει τις υπάρχουσες προτάσεις και κατόπιν να τις εμπλουτίσει με συγκεκριμένες βελτιώσεις, εφικτές να υλοποιηθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Εξαιτίας αυτού του περιορισμένου χρόνου, είναι αναμενόμενο και εύλογο η μελέτη να μην έχει εξαντλήσει το θέμα.

Ετσι σε ένα συνεκτικό κείμενο, το οποίο απευθύνεται σε όσους γνωρίζουν το πρόβλημα της νοθείας και του λαθρεμπορίου στην αγορά καυσίμων, συστηματοποιούνται οι υπάρχουσες απόψεις και προτάσεις με την εισαγωγή επιπρόσθετων και συγκεκριμένων λύσεων στα όσα προτείνονται.

Η μελέτη αρχίζει με μια συνοπτική παρουσίαση της αγοράς στο θέμα της νοθείας και του λαθρεμπορίου καυσίμων και συνεχίζει με την παράθεση στοιχείων σχετικά με το πρόβλημα των εικονικών εξαγωγών στα χερσαία σύνορα.

Σε μία επόμενη ενότητα παρουσιάζονται οι θέσεις και οι προτάσεις της ΠΟΠΕΚ και του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας (ΣΕΕΠΕ) σε σχέση με το θέμα της νοθείας και της λαθρεμπορίας καυσίμων.

Συνιστά, μάλιστα, θετικό στοιχείο ότι οι θέσεις των δύο φορέων συμπίπτουν. Οι προτάσεις των δύο φορέων εμπλουτίζονται στη συνέχεια με αντίστοιχες προτάσεις της μελετητικής ομάδας.

Στη συνέχεια, ακολουθούν δύο ενότητες με θέμα τα Ναυτιλιακά Καύσιμα και το ρόλο των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε.

Η παρουσίαση από την εμπειρία άλλων χωρών τόσο ως προς το πρόβλημα της νοθείας και της λαθρεμπορίας καυσίμων όσο και ως προς τους τρόπους αντιμετώπισής του καθώς και η σκιαγράφηση ορισμένων περιπτώσεων λαθρεμπορίου καυσίμων στην Ελλάδα, όπως αυτές αναδείχθηκαν στην τρέχουσα δημοσιότητα, αποτελούν το αντικείμενο της έκτης και έβδομης ενότητας αυτής της μελέτης αντίστοιχα.

Η μελέτη, τέλος, κλείνει με μια ενότητα που εμπεριέχει προτάσεις πολιτικής πέραν αυτών που έχουν προβάλλει οι δύο φορείς.
Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου